Onze arbeidsdeskundige zal u vragen om alle relevante informatie te leveren. Na ontvangst van deze informatie volgt een kennismakingsafspraak met uw medewerker. Het kan voorkomen dat ingewonnen informatie tegenstrijdig of niet aanwezig blijkt. Als die situatie zich voordoet, neemt de arbeidsdeskundige weer contact met u op. Wij werken middels het onderstaande stappenplan.
Stap 1) De intakefase en het opstellen van een outplacementplan
Na een analyse van de dossiergegevens zal de arbeidsspecialist uw medewerker uitnodigen c.q. bezoeken voor een intake gesprek. Op basis van alle verkregen informatie zal de arbeidskundige vervolgens een outplacementplan opstellen. Dit plan geeft de conclusies uit de analyse weer, de consequenties ervan, en vervolgens een beschrijving van het uit te voeren traject. Al met al een routebeschrijving naar (passend) werk voor uw medewerker. Nadat dit plan samen met uw medewerker is besproken, wordt het vervolgens aan u voorgelegd.
Stap 2) Oriëntatie op de arbeidsmarkt
Met uw medewerker zal aandacht besteed worden aan de positie op de arbeidsmarkt. De factoren die van belang zijn voor de nieuwe functie worden in kaart gebracht. Eventuele lacunes worden door gerichte acties gecompenseerd of als aandachtspunt voor de begeleidingsfase en bemiddeling vastgelegd. Ook worden eventueel benodigde competenties besproken. Het kan voorkomen dat in dit kader voor uw medewerker één of meerdere (kortdurende) interventies noodzakelijk zijn. Dit kan bijvoorbeeld zijn een korte individuele sollicitatie instructie en begeleiding waardoor uw medewerker het CV kan aanscherpen zodat de sterke kanten nog meer benadrukt zullen worden. Ook kan een coaching traject noodzakelijk zijn waarin uw medewerker afscheid neemt van de huidige arbeidsrelatie, inzicht krijgt in haar arbeidsmogelijkheden. Deze interventies zullen altijd op offertebasis aan u worden voorgelegd in het outplacementplan.